بعد تعرض طفلته للانتقادات.. عمرو السولية يلجأ للقضاء لمعاقبة المتحرشين

عمرو السولية

تحرير :

١١ يوليه ٢٠٢٠ - ٠١:٠٠ م

قرر عمرو السولية نجم النادي الأهلي، تقديم بلاغ لمباحث الاتصالات والإنترنت، لاتخاذ موقف ضد بعض الحسابات التي اخترقت خصوصيته، وقامت بالتحرش بابنته التي لم تتجاوز ثلاث سنوات ونصف، بعد نشر صور لها عبر مواقع التواصل الإجتماعي.
واستقر السولية على اللجوء للطرق القانونية تجاه المتجاوزين، بسبب عدم احترامهم لخصوصيته، ومحاولة للقضاء على التحرش وتنظيف المجتمع من بعض الأشخاص الذين يحاولون اثارة الخوف والرعب في قلوب الأباء والأمهات عن طريق هذه التصرفات الغريبة على المجتمع المصرى.
السولية نشر عبر حسابه على مقوع التدورينات القصيرة "تويتر"، عقب ساعات من نشر صورته مع نجلته رداً على هذه التعلقيات قائلا: "بنتي ليلى عندها 3 سنين ونص، لسه قالعة البامبرز الكلام ده بيتقال على طفلة، إيه اللي يخلي بني آدم خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير إنه فعلا خنزير، إيه المرض ده، دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين وبنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع علشان ميتعرضوش لأذاهم".
وتابع: "أتمنى الشيوخ اللي بيبرروا التحرش ولبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتي وهما شايفين اللي بيحصل، قررت أتقدم ببلاغات ضد أصحاب الكومنتات دي علشان اللي زيهم دول مينفعش يكبروا وسطنا، قررت أحمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف والاشمئزاز ده".

التعليقات